Különleges konstrukciós társasjáték, mely egyben a memóriát is próbára teszi.
A virágpárok megtalálása után a játékos a zsiráf nyakát építheti minél magasabbra.
Külön előny, hogy haladóbb változattal is játszható a kígyós kártyákat is bevetve.
Előkészületek:
- Minden játékos kap egy zsiráftestet és -fejet, amiket összeillesztenek és maguk elé helyeznek.
- Az összes kártyát megkeverik, majd lefelé fordítva 9 kártyát egy 3x3-as négyzetbe rendeznek az asztal közepére.
- A maradék kártyákból lesz a pakli, amit az oldalra tesznek.
- A nyakakat méret szerint rendezik és oldalra rakják.
Játék menete:
- A legfiatalabb játékos kezdi, majd a következő játékosok követik az óramutató járásával megegyező irányban.
- A játékosok a saját körükben 2-4 kártyát fordítanak fel az asztal közepén lévők közül. Először mindig 2 kártyát fordítanak fel.
- Ha a felfordított két kártyán ugyanaz a virág látható (azonos szín és forma), a játékos különböző lehetőségeket tehet:
- Húzhat egy nyakat a virágok számának megfelelően.
- Felveszi a felfordított lapokat és talonba teszi őket.
- Az üres helyekre új kártyákat rak, lefelé fordítva.
- Hozzáilleszti a zsiráfhoz a megszerzett nyakat.
- Szerencsét próbálhat, és húzhat egy 3. kártyát.
- Ha a 3. kártyán is az előzőekkel megegyező virág látható, húzhat egy (nagyobb) nyakat vagy ismét próbálkozhat és húzhat egy 4. kártyát.
- Ha a 4. kártyán is az előzőekkel megegyező virág látható, húzhat egy (nagyobb) nyakat.
- Ha a kártyákon különböző virágok láthatók, a játékos köre véget ér. A játékos visszafordítja a kártyákat és az eredeti helyükön hagyja őket. Nem húz nyakat, és a következő játékos jön.
- A játékban a virágok száma határozza meg, milyen nyakat húzhat a játékos. 2 virág = rövid nyak, 3 virág = közepes nyak, 4 virág vagy több = hosszú nyak.
- Ha egy játékos megszerez egy nyakat, pótolnia kell az asztalról a hiányzó kártyákat, mielőtt hozzáilleszti a nyakat a zsiráfhoz.
- A zsiráf és a nyak összeillesztése után a zsiráf nem dőlhet össze. Ha a zsiráf összedől, újra kell építeni.
- A játékos nem kezdheti el a körét, ha a zsiráfja nem áll meg egyedül úgy, hogy az összes elnyert nyak hozzá van illesztve.
- A játék véget ér, ha egy játékosnak sikerül 6 nyakat a zsiráfjához illeszteni, vagy ha valamelyik nyak (rövid, közepes, hosszú) elfogy. A legmagasabb zsiráfú játékos nyer. Döntetlen esetén az a játékos nyer, akinek a zsiráfja több nyakból áll.
- A haladó változatban van egy kígyós korong, amit a játékosok a középső kártyára helyeznek. A kígyós korong blokkolja a rajta lévő kártyát.
- A játékosok nem fordíthatják fel a kígyós koronggal ellátott kártyát.
- A játékosok a saját körük végén, miután visszafordították a felfordított kártyákat vagy új kártyákkal pótolták a helyüket, áthelyezhetik a kígyós korongot egy szomszédos kártyára, vízszintesen vagy függőlegesen.