A csapattársak utasításai alapján a játékosoknak újra kell alkotniuk a mintakártyát, figyelve az állatok elhelyezkedésére és a színes háttérre. A jó kommunikáció a siker kulcsa! Ajánlott 6-99 éves kor között.
A csapatok egyik játékosa megpróbálja elmagyarázni a társának, hogy az adott feladatkártyán látható állat hol és miként helyezkedik el. Az „aktív játékos” természetesen nem láthatja a feladatkártyát, a „mesélő” pedig nem érhet az állat- és színkártyákhoz.
Játékleírás:
-
Alkoss 2 vagy 3 csapatot, minden csapatnak 2-2 játékosa van. Az egyik játékos a "mesélő", aki az instrukciókat adja, a másik pedig az "aktív játékos", aki végrehajtja a feladatot. A szerepek körönként cserélődnek. Minden csapat kap egy 9 darabból álló állatkártya és egy 9 darabból álló színkártya szettet. A csapattagok egymással szemben helyezkednek el.
-
A feladatkártyákat képpel lefelé pakolják egy pakliba az asztal közepére.
-
A játék kezdetekor a csapatok "mesélői" egyszerre húznak egy feladatkártyát, amit csak ők néznek meg. Az "aktív játékosok" nem láthatják a kártyákat. Amikor mindenki készen áll, egy kezdő jelzésre elkezdődik a játék.
-
A "mesélők" párhuzamosan és egyszerre adják át a legfontosabb információkat a társuknak, akik megpróbálják helyesen összeilleszteni az állat- és színkártyákat.
-
Fontos, hogy a "mesélő" a helyes irányba tartsa a feladatkártyát, különben az állatkák rossz irányba fognak mutatni.
-
Csak a "mesélő" szólalhat meg, az "aktív játékos" figyel és cselekszik, de semmilyen kérdést nem tehet fel a pontosítás érdekében.
-
Amikor egy csapat befejezi a feladványt, a kör véget ér, és az eredményt ellenőrzik a feladatkártya segítségével:
- Ha a megoldás helyes, a csapat megkapja a feladatkártyát.
- Ha a megoldás hibás, a csapat elveszít egy korábban megszerzett feladatkártyát, és az aktuális kártya visszakerül a pakliba.